Włoski obóz pracy Pini Polonia Kutno
Jerzy Stachowiak
2010-11-11 11:39:17 UTC
Wypowiedź jednego z pracowników (a było już wiele takich wypowiedzi):
http://kutno.net.pl/?strona=forum&pd=listapostow&id=16066

"Dzisiaj mam wolny dzień więc chcę się wypowiedzieć jak wygląda
sytuacja w PP.
Pracuję tam od kilku miesięcy jako pracownik PP. Nie dostałem
podwyżki, o jeden dzień urlopu też jest ciężko, bo boję się, że jak
wezmę wolne, to wylecę z pracy. Ktoś powie, że skoro jest mi tak źle,
to mogę się zwolnić. Chętnie bym tak zrobił, ale mam na utrzymaniu
rodzinę i nie mogę pozwolić sobie żeby zostać bez pracy. W mojej
sytuacji materialnej o świętach Bożego Narodzenia myśli się już kilka
miesięcy wcześniej, żeby dzieciaki były szczęśliwe z prezentów, żeby
mieć co na stół postawić, żeby były owoce, słodkości. W mojej
sytuacji, nie żyje się z dnia na dzień. W październiku pracowałem w
nadgodzinach i niestety nie miałem za nie wypłacone, powiedzieli że
przysługuje mi odbiór godzin, ale nie mogę ich odebrać, bo kierownik
powiedział, że jeżeli myślimy o nadgodzinach to możemy już się pakować
i nie wracać już do pracy. Tam jest naprawdę obóz pracy i gdybym tylko
miał możliwość to bym się zwolnił. Stosują tam dziwne metody,
zastraszają ludzi, nieraz widziałem jak Pan P na produkcji rzucał
skrzynkami z mięsem, nie patrzył gdzie rzuca, jak skacze do
pracowników, jak się na nich wydziera, a jego brat potrafi nawet
podnieść rękę. Tam jest ciężko, wierzcie mi, pracując w takich
warunkach, gdzie człowiek żyje w wiecznym strasie, gdzie pracuje w
nadgodzinach (i nie ma wyboru czy chce robić nadgodziny czy nie, bo
jak nie to wylatuje z pracy), pracując w nadgodzinach w takich
warunkach, tam jest zimno, to po 8h ręce odmawaiają współpracy, dotyka
się zimnego mięsa, nie ma się czucia w palcach, a do tego ktoś
przyjdzie i się na ciebie wydziera. Ja naprawdę nie jestem obibokiem,
nie jestem alkoholikiem, jestem normalnym człowiekiem, który ciężko
pracuje, ale chce za tą pracę godziwe wynagrodzenie. Stawki za godzinę
wynoszą ok 12/13zł, ale biorąc pod uwagę nadgodziny za które nam nie
płacą, to stawka godzinowa wynosi dużo mniej niż 12/13 zł. Nie jest
tajemnicą, że niektórzy pracownicy mają płacone pod stołem.
Zapewne nie tylko pracownicy PP czytają to forum, inni ludzie też, tak
więc proszę, niech ktoś się zajmie tą sprawą. Nie przymykajcie oka na
ten problem. Błagam Was. Tam jest obóz pracy, a pracownik nic nie może
zrobić, bo jak się z czymś nie zgadza, to wylatuje. Proszę zajmijcie
się tym problemem."

Czy do kurwy nędzy polskie instytucje państwowe zamierzają coś zrobić
z tym bajzlem?
Robert Rędziak
2010-11-11 13:46:10 UTC
On Thu, 11 Nov 2010 03:39:17 -0800 (PST), Jerzy Stachowiak
Post by Jerzy Stachowiak
Czy do kurwy nędzy polskie instytucje państwowe zamierzają coś zrobić
z tym bajzlem?
Masz jakieś propozycje?

r.

kogutek
2010-11-11 14:27:51 UTC
Czy do kury nêdzy polskie instytucje pañstwowe zamierzaj± co¶ zrobiæ
z tym bajzlem?
To nie instytucje mają coś z tym zrobić tylko pracownicy. Ile razy słyszałem ze
ktoś kto nie ma pracy idzie za 7 złotych na godzinę. To najbardziej masowy
rodzaj prostytucji w Polsce. Firma bez pracowników zdechnie. To albo niech
zdycha a z nią właściciele mający na plecach kredyty. Albo niech zaczną płacić
za pracę tyle ile się należy. Proste jak budowa cepa. Tylko że nie w Polsce. W
pewnym cywilizowany kraju spotkałem się z taką sytuacją. Tubylec przerabiał
dziennie jedną paletę czegoś. Głupi Polak w tym samym czasie dwie palety.
Tubylec i Polak mięli płacone stawki godzinowe. Tubylec oczywiście większą.
Tubylcy wzięli Polaka w szatni na rozmowę. Nie posłuchał dobrych rad. Następna
rozmowa została przeprowadzona za pomocą paska od spodni. Pomogła. Od tamtego
czasu Polak zmądrzał. Przerabia tyle co inni. Szef go ceni bo zostaje dwie
godziny dłużej niż inni. Nawet podniósł mu trochę stawkę godzinową bo widzi
zaangażowanie. Gdyby nie to że jest tutaj Polska z głupimi aborygenami to też by
mogło tak być.
Jerzy Stachowiak
2010-11-11 20:28:38 UTC
Post by kogutek
To nie instytucje mają coś z tym zrobić tylko pracownicy. Ile razy słyszałem ze
ktoś kto nie ma pracy idzie za 7 złotych na godzinę. To najbardziej masowy
rodzaj prostytucji w Polsce. Firma bez pracowników zdechnie.
Właściwie już w ciągu 2 pierwszych tygodni od uruchomienia odeszło ok.
200 z 600 zatrudnionych pracowników (kilku miesiącach planowano
zatrudnić nawet 1200 osób), a po kilku kolejnych tygodniach wyżej
wymieniona ubojnia zaczęła sprowadzać Ukraińców (około stu!), a nawet
Wietnamczyków i Filipińczyków. Jeśli chodzi o zatrudnionych Polaków,
to biznes polega na tym, że pracownicy odchodzą po kilku tygodniach,
bo nie wytrzymują, albo wprost są zmuszani do odejścia, a na ich
miejsce przyjmowani kolejni i za każdego pobierana jakaś dotacja na
tworzenie rzekomo nowego miejsca pracy. Ponadto na wstępie zakład
otrzymał pokaźną dotację z Unii Europejskiej i wiele ułatwień od
urzędu miasta. Wykiwani zostają nie tylko pracownicy, ale również
instytucje samorządowe i państwowe.

Na bezrobociu pozostaną również pracownicy setek lokalnych rzeźni w
całej Polsce, które zbankrutują, o ile Pini opanuje rynek (w ciągu
kilku miesięcy od uruchomienia Pini ceny skupu żywca wieprzowego
osiągnęły najwyższy poziom w historii Polski - na razie przynajmniej
hodowcy zyskują, ale po wykoszeniu konkurencji tak pięknie nie
będzie).

Tak biznes uprawiają Włosi, traktując Polskę jak dziki kraj i
wprowadzając swoje mafijne sycylijskie zasady.
gawfron
2010-11-11 21:38:06 UTC
wiec trzeba tym zainteresowac gazetke jakas, najlepiej wyborcza - oni
publikuja takie rzeczy, a sile przebicia maja
kogutek
2010-11-12 00:09:25 UTC
Post by gawfron
wiec trzeba tym zainteresowac gazetke jakas, najlepiej wyborcza - oni
publikuja takie rzeczy, a sile przebicia maja
Wiesz co by pisały gazety we Włoszech jak by taka sytuacja zaistniała. Że trwa
protest pracowników. Do protestu przyłączyli się wszyscy mieszkańcy miasta.
Wszyscy. Wszyscy, żeby nie było niedomówień. Do zakładu od tygodnia nie wjechał
ani z niego nie wyjechał żaden samochód. Nieznani sprawcy uszkodzili linię
zasilającą zakład. W zakładzie nie działają chłodnie i grozi to skażeniem terenu
przez rozkładające się mięso. Policja jest bezsilna, każda próba przywrócenia
porządku kończy się zamieszkami. Nieznani sprawcy spalili cztery radiowozy i dwa
posterunki. Współpracujące z zakładem sieci handlowe i mniejsi kupcy zerwali
umowy ze względu na nie wywiązywanie się firmy i brakiem terminowych dostaw.
Pierwsze sprawy o odszkodowania trafiły wczoraj do sadu. Wiesz dlaczego tam by
tak było. Bo tam mieszkają ludzie a tutaj trzoda. Taka sama co jest ubijana w
tym zakładzie. Tutaj każdy nie widzi dalej niż czubek własnego nosa. Jak nie
wierzysz ze tak może być. To odszukaj sobie w necie co się stało jak w jednym
państwie położonym na północ od Polski, w dużych gospodarstwach ogrodniczych
stwierdzono że pracownicy ( z Polski) są wykorzystywani. Nie było tak
drastycznie jak opisałem wcześniej. Związki zawodowe przy sieciach handlowych
podjęły decyzję że jeśli sytuacja nie zostanie załatwiona tak żeby wszyscy byli
zadowoleni, w szczególności pracownicy najemni. To żaden produkt z tego
przedsiębiorstwa nie zostanie rozładowany w sklepach. Zadziałało natychmiast.
Tamtym związkom zawodowym wisiało ze to są Polacy. Liczyło się tylko to ze jak
można z Polakami to może ktoś spróbuje z nimi i może mu się udać. Amen
gawfron
2010-11-12 10:57:25 UTC
Cóż, u nas związki zawodowe mają na celu tylko utrzymanie stołeczków dla
swoich prezesów i rozkładanie firm przez brak zgody na każde działanie
restrukturyzacyjne.
A, no i politykę, co pan Śniadek uprawia jak może.
kogutek
2010-11-12 13:12:04 UTC
Có¿, u nas zwi±zki zawodowe maj± na celu tylko utrzymanie sto³eczków dla
swoich prezesów i rozk³adanie firm przez brak zgody na ka¿de dzia³anie
restrukturyzacyjne.
A, no i politykê, co pan ¦niadek uprawia jak mo¿e.
Weź przestań pieprzyć. Związki zawodowe to organizacje tworzone przez ludzi.
Sami wybierają swoich przedstawicieli. I jak nie dbają oni o swoich kolegów to
wypad. Taczka i kop w dupę. Śniadek to się z Księżyca wziął? Nie realizuje
programu ludzi których reprezentuje. To w ryja go a nie pod dupie całować.
gawfron
2010-11-12 14:01:46 UTC
Post by kogutek
[...]
Tak samo jak z naszą polityką. Sami ich wybieramy ;)
Nikt ich nie lubi, wszyscy narzekają, i wszyscy karnie ponownie wybiorą
tych samych.
kogutek
2010-11-12 14:37:54 UTC
We¼ przestañ pieprzyæ. Zwi±zki zawodowe to organizacje tworzone przez ludzi.
Sami wybieraj± swoich przedstawicieli. I jak nie dbaj± oni o swoich kolegów to
wypad. Taczka i kop w dupê. ¦niadek to siê z Ksiê¿yca wzi±³? Nie realizuje
programu ludzi których reprezentuje. To w ryja go a nie pod dupie ca³owaæ.
Tak samo jak z nasz± polityk±. Sami ich wybieramy ;)
Nikt ich nie lubi, wszyscy narzekaj±, i wszyscy karnie ponownie wybior±
tych samych.
Mylisz pojęcia i wprowadzasz niepotrzebny zamęt . Związkowcy wybierają swoich
przedstawicieli w wyborach bezpośredni, głosując na konkretnych ludzi. Jak potem
im się nie chce wyegzekwować tego co uzgodnili z przedstawicielami. To ich
problem. Niech się dają dymać bez gumki. Nie żal mi ich bo nie potrafią wspólnie
nic załatwić ani się dogadać.
gawfron
2010-11-12 15:12:08 UTC
Post by kogutek
[...]
A tak technicznie, widzisz krzaki w moich postach? Moje posty powinny
mieć deklarację iso -2.
kogutek
2010-11-12 16:04:42 UTC
Post by gawfron
[...]
Mylisz pojêcia i wprowadzasz niepotrzebny zamêt . Zwi±zkowcy wybieraj± swoich
przedstawicieli w wyborach bezpo¶redni, g³osuj±c na konkretnych ludzi. Jak potem
im siê nie chce wyegzekwowaæ tego co uzgodnili z przedstawicielami. To ich
problem. Niech siê daj± dymaæ bez gumki. Nie ¿al mi ich bo nie potrafi± wspólnie
nic za³atwiæ ani siê dogadaæ.
A tak technicznie, widzisz krzaki w moich postach? Moje posty powinny
mieæ deklaracjê iso -2.
Widzę krzaki. Mnie to nie przeszkadza w czytaniu dlatego nic nie piszę jak widzę
krzaki.
g***@gmail.com
2016-06-02 05:09:17 UTC
dzieki za opis, co czeka przyszlego pracownika Pini, dostalem wlasnie propozycje pracyw tej firmie.Ogloszenia publikuja w calym kraju(kwatera gratis,2 posilki dziennie gratis,pensja zajebista juz mialem Tam jechac na szczescie zerknalem w interviev.Po prostu w Polsce zaczyna powstawac niewolnictwo a nasi zadzacy maja to w du..e.